Na początek – ryba pieczona w folii.

Jak zapewne każda z mam wie ryby są niezwykle ważne w diecie nie tylko dorosłego człowieka, ale i dziecka. Powinny się znajdować na naszym stole przynajmniej 2 razy w tygodniu. Jednak nie każdy pamięta i wie, że ryby są niezbędne do zdrowego rozwoju w szczególności Maluchów.

Ryby dostarczają nie tylko witaminy i minerały potrzebne do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania układu: nerwowego, krwionośnego, hormonalnego, immunologicznego, witaminy A i D oraz białka, które są podstawowym budulcem naszych mięśni, ale przede wszystkim ze względu na dużą zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych i kwasów Omega 3 wpływają na rozwój mózgu. Według najnowszego schematu żywienia rybę wprowadzamy już w piątym/szóstym miesiącu życia dziecka, a nie tak jak kiedyś dopiero w dziesiątym, gdyż jedzenie ryb zapobiega rozwojowi chorób cywilizacyjnych takich jak nadciśnienie, miażdżyca, czy choroby układu krążenia.

W tym miejscu warto sobie odpowiedzieć na pytanie jaka ryba jest najlepsza dla dziecka. Najlepszymi rybami na początku poznawania ryb były by łosoś, dorsz, mintaj, bądź sandacz. Należy pamiętać, że ryby w zalewie, marynowana, konserwowe, wędzone, czy panierowane kostki z ryb – to nie jest dobry wybór dla naszej pociechy.

A teraz główny punkt programu – jak przygotować rybę?

Na początku po umyciu i osuszeniu w papierowym ręczniku doprawiamy rybę wedle uznania i przyprawami jakie nasze dziecko już poznało. Ponieważ nawet lekarze od najmłodszych lat zalecają by przyzwyczajać dziecko do ziół i przypraw (co nie znaczy do soli i w nadmiarze, ale o tym w oddzielny wątku). Ja ze swojej strony proponuję rybę odrobinę skropić sokiem z cytryny (spowoduje ona, że mięso będzie bardziej kruche), posypać granulowanym czosnkiem, odrobiną pieprzu i pietruszką, albo innymi ziołami jakie lubimy my i nasze dziecko.

Tak przygotowaną w ciągu 3 minut rybę zawijamy w folię aluminiową i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 10-15 minut w zależności od tego jak gruby kawałek ryby mamy.

Jeżeli przed przystąpieniem do przygotowywania ryby wstawimy wodę na ryż. W momencie wkładania ryby do piekarnika wrzucamy ryż do wody i tak w ciągu chwili mamy pyszny i pożywny obiad. W czasie gdy ryż się będzie gotował, a ryba piekła możemy przygotować jakieś warzywo do obiadu. By był to prawdziwie ekspresowy obiad możemy pomidora obrać ze skóry, pokroić w drobną kosteczkę, polać odrobiną oliwy i pieprzu i tak mamy obiad w 30 minut.

Pysznie, zdrowo kolorowo i do tego super szybko – SMACZNEGO!!!!

Nie ma jeszcze komentarzy

Pozostaw komentarz